INFORMACJA

Uwaga! Od 1 maja 2022 zmiana opłat za wodę.

  • zimna woda – 12,51 zł / m3
  • ciepła woda – 41,16 zł / m3
  • opłata abonamentowa za wodomierz główny – 0,25 zł miesiąc

Od dnia 09.02.2022r. nowa taryfa dla ciepła

Zarząd SM „Piekary” w Legnicy informuje, że dostawca ciepła - WPEC Legnica S.A. od dnia 09.02.2022r. wprowadza do rozliczeń z odbiorcami nową taryfę dla ciepła. Nowa taryfa została zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki decyzją nr OWR.4210.43.2021.157.XIX.MK z dnia 25 stycznia 2022 r. na okres jednego roku od dnia wprowadzenia do stosowania i opublikowana pod poz. Nr 61 (1322) w „Biuletynie Branżowym – Ciepło”.

Wprowadzenie przez WPEC nowej taryfy dla ciepła spowoduje, że ponoszone przez Spółdzielnię od 09.02.2022r. koszty zakupu ciepła na potrzeby ogrzewania mieszkań i podgrzania wody użytkowej w naszych zasobach wzrosną o około 37%.

Z przykrością zawiadamiamy, ze jest to kolejny, bardzo wysoki wzrost kosztów - niezależny od Spółdzielni.

Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący jak kształtował się procentowy wskaźnik wzrostu kosztów zakupu ciepła w związku z dokonywanymi przez WPEC Legnica zmianami taryfy dla ciepła w latach 2002 -2022.

Dla porównania podajemy, że w bieżącym okresie rozliczeniowym (2021/2022) jest to druga zmiana wysokości taryfy dla ciepła. Poprzednio obowiązująca (od dnia 24.09.2021r.) taryfa dla ciepła przyczyniła się do wzrostu ponoszonych przez SM „Piekary” kosztów zakupu ciepła o około 11%. Z powodu obecnej oraz poprzedniej zmiany taryfy dla ciepła, koszty zakupu ciepła na potrzeby ogrzewania lokali i podgrzania wody w SM „Piekary” wzrastają o około 48%.

Powyższa sytuacja powoduje konieczność dokonania przez Zarząd SM „Piekary” w Legnicy analizy wpływu wzrostu kosztów zakupu ciepła na wysokość aktualnie wnoszonych przez Mieszkańców zaliczek na potrzeby ogrzewania i opłat na potrzeby podgrzania wody. Po dokonaniu analizy Zarząd SM „Piekary” wraz z Radą Nadzorczą SM „Piekary” będą podejmować dalsze decyzje, o czym niezwłocznie Państwa poinformujemy.

Zarząd SM „Piekary”

Zmiany w ustawie o dodatkach mieszkaniowych od dnia 1 lipca 2021 r.

Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (j.t. Dz.U. z 2021, poz. 11) od dnia 1 lipca 2021 r. wchodzą w życie zmiany w ustawie o dodatkach mieszkaniowych. W związku z powyższym od dnia 1 lipca 2021 r. obowiązuje nowy wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, który został wprowadzony załącznikiem nr 1 do uchwały nr XXXI/374/21 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 31 maja 2021 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z 2021 r., poz. 2852) oraz nowy wzór deklaracji o wysokości dochodów, który został wprowadzony załącznikiem nr 2 do przedmiotowej uchwały. Wprowadzenie nowych wzorów pociąga za sobą obowiązek zwrócenia uwagi przez wnioskodawców oraz zarządców budynków albo inne osoby uprawnione do pobierania należności za lokal mieszkalny, którzy potwierdzają informacje zawarte w pkt. 2-5 oraz 7 i 10 wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, aby od dnia 1 lipca 2021r. potwierdzenie tych informacji było dokonane na poprawnym, nowym wniosku. Istotną zmiana jest również miesiąc potwierdzania wysokości ponoszonych wydatków związanych z zajmowanym lokalem. Dotychczas był to miesiąc, w którym składany był wniosek. Od dnia 1 lipca 2021 r. potwierdzane będą wydatki z miesiąca poprzedzającego dzień złożenia wniosku (we wnioskach o przyznanie dodatku mieszkaniowego składanych w lipcu 2021 r. zarządca potwierdza wydatki na lokal mieszkalny poniesione w miesiącu czerwcu 2021.

e-BOK sprawdź stan swego salda w internecie

Uprzejmie informujemy, że Spółdzielnia Mieszkaniowa „Piekary” w Legnicy uruchomiła tzw. e-BOK, czyli internetowy system, dzięki któremu każdy zarejestrowany lokator (właściciel mieszkania) ma możliwość zdalnego kontrolowania stanu swojego salda rozliczeń ze spółdzielnią – w rozbiciu na poszczególne typy rozliczeń. Analiza ta może zostać przeprowadzona poprzez przeglądanie list rozrachunków, naliczeń opłat eksploatacyjnych swoich rozliczeń i zobowiązań wobec spółdzielni. Każdy lokator (właściciel mieszkania) zainteresowany uruchomieniem dostępu do internetowego systemu, winien zgłosić się do Spółdzielni przy ulicy Bieszczadzkiej 1a do Punktu Obsługi Klienta i tam wypełnić formularz tzw. kartę danych portalu e–BOK, następnie otrzyma hasło i login oraz instrukcję obsługi systemu. Prosimy o zabranie ze sobą dowodu tożsamości. Nadany numer ID jest indywidualny dla każdego lokatora, co pozwala zweryfikować dane osobowe. Pisma otrzymane z portalu e-BOK są traktowane jako pismo oficjalnie złożone na dziennik korespondencyjny i w ślad za nim wysyłana jest odpowiedź.